Mads vill köra WRC på Korsika, Latvala kraschade på PET, Sukka-Cupen siktar framåt och Audi till F1!

BloggMads kopia 16Nu ger Mads Östberg nästan grönt ljus inför nästa WRC-tävling Tour de Corse i början av oktober. Två veckor efter krocken med lastbilen i Australien känner sig nu Mads återigen fit for fight.
Känner mig mycket bättre och den här veckan har jag återigen kunnat göra ”vanliga” saker, så det går verkligen framåt, säger Mads till wrc.com
Är dock fortfarande styv i området där skadan uppstod, känner mig nästan som en gammal gubbe…
Än är det inte helt klart att han är i skick att köra den franska VM-tävlingen, på fredag tas det slutliga beslutet med hjälp av läkarna. Då ska Mads och Jonas Andersson hunnit med att testa först. Första gången i WRC-Cittran sedan kraschen. Mads själv slår dock bort alla tvivel.
Jag är fullt övertygad att köra rallyt och är till hundra procent motiverad!
På fredag kommer definitivt besked om det blir Mads eller Lefebvre som sitter i bilen på Korsika.

*
BloggLatvalMer WRC och Korsika där man är i full gång med PET, allts tester inför tävlingen. Enligt obekräftade uppgifter kraschade Jari-Matti- Latvala idag vilket enligt källorna dessutom innebär att Sebastien Ogier inte heller han kan testa (?). Verkar konstigt om Volkswagen bara har en enda bil på plats för detta…

*
BloggSukkaKan gott erkänna att jag inte varit så bra som jag kanske borde vara på att rapportera om Suzuki-Cup under året. Dock vill jag poängtera att jag tycker att cupen är väldigt viktig och hade önskat att det fanns fler av samma sort. Tror att Märkes-cuper är lite av framtiden för rallysporten och då inte med de allra dyraste bilarna. Nu är Suzuki precis som VOC Mekonomen Rally hårt trängda av tidens tand, båda cuperna använder bilar från tidigt 90-tal. I just Suzukis fall finns det ju betydligt nyare varianter av Swiften som hade funkat bra i en cup med samma upplägg som dagens. Kanske något för PR-folket på Suzuki att tänka på. Blev också glad när jag läser att cupen verkar fortsätta även 2016. Så här kan man läsa, ”Arbetet med cupens nästa säsong 2016 är i full gång. På olika sätt delar vi aktiva på de ansvarsområden som finns i en förening och cup. Vi som har ansvaret för cupens sponsorer och samarbetspartners 2016 är jag , Ronnie Maxe och Marcus Jäder.
Vårt och cupens största mål i sponsorvården är att skapa ett ömsesidigt samarbete som kommer båda parter till gagn. Vi har ett digert marknadsföringserbjudande / paket vi jobbar med som kraftfullt belyser våra sponsorer under säsongen.
Vi jobbar efter målsättningen att hitta en tävlingssponsor per deltävling som köper ”sin egen” tävling där man på olika sätt får maximal marknadsföring på tävlingsbilar och i arrangörsprogram.
Vi har idag den stora äran att presentera cupens första tävlingssponsor 2016. Vi välkomnar Profile Vehicles i Trollhättan till Sukka-familjen och utlovar ett spännande och fartfyllt år tillsammans. Vilken tävling som blir vår Profile-tävling får vi återkomma till så snart tävlingskalender spikats.”.

*
Även om det stormar kring Volkswagen och avgasutsläppen borta i USA verkar det inte som att tävlingsverksamheten påverkas. Istället meddelar nu Audi att man tänker ge sig in i Formel 1. Nu ryktas det att Audi är redo att dra sig ur all nuvarande motorsportsatsning, inklusive DTM och WEC, med bl a Le Mans för att förbereda ett intåg i Formel 1 2018.
Ryktet har fått fart på bilmässan Frankfurt där olika Audi-bossar ”glappat lite med käften”. Ryktena säger också att det är i ihop med Red Bull man ska satsa på ”Kunga-klassen”.

*
Kort Motorbloggen, mycket fotojobb väntar…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *