Prissänkt Rally Sweden, STCC-TTA krockar och Boström på väg mot dansk racingseger!

Nu öppnar sig dörren för alla som är sugna på att åka VM och Rally Sweden 2012. Arrangörerna har bestämt sig för att sänka anmälningsavgiften för svenska och norska privatförare från 25 000 kr till 15 000 kr, så vad väntar man på egentligen…
Nu spelar ju den här sänkningen ingen större roll i det hela vilket Klarin & Co är väl medvetna om, men symboliskt så är det helt rätt. Alla vet ju att en VM-start, även med den billigaste lilla grupp N-bilen kostar multum. Men kanske kan det ändå locka någon att prova Rally Sweden som ett rent äventyr. För nu är det faktiskt samma kostnad som att åka Midnattsolsrallyt och här är det ju som bekant aldrig något problem att få folk.
Mer nyheter från Värmland. Till nästa år så är där nyheter vad gäller startordningen i VM för grus och snötävlingarna. I grova drag ska tiderna på shake downsträckan vara underlag för startpositionen. Snabbaste förare väljer var han vill starta första dagen, näst snabbaste väljer sedan o.s.sv .
I Karlstad hoppas nu Klarin att få FIA:s välsignelse att köra en 4,3 km lång super-superspecial före första sträckan på Färjestads travbana, typ sen eftermiddag på torsdagen. Tiderna här ska sedan användas för startordningen på första sträckan på kvällen. Låter som ett kanonupplägg enligt min mening!
Nu börjar det redan kärva i kampen STCC och TTA. Den 2 juni har de bägge ”stridstupparna” bestämt vara en bra dag för race. Därför kör STCC sitt stadslopp i Göteborg medan TTA drar till den småländska mossen utanför Anderstorp. Vad väljer publiken? Svaret kan bli att de struntar i alltihop…
En av våra mest anonyma racerförare i nordostskåne är Andreas Boström från Hässleholm. I år har Andreas kört i danska Special Saloonklassen med en BMW. Resultaten har varit så där, nej jag bara skojar. Andreas har varit totalt överlägsen och vunnit samtliga tolv race han ställt upp i. Självklart är han också nöjd.
– Det har varit ett helt otroligt år. Jag har inte haft ett så lyckat år sedan Formel Ford-tiden på nittiotalet.
Bara att lyfta på hjälmen och gratulera.
Nu väntar finalen, klassegern är självklart redan fixad och futtiga 17 poäng till behövs för att det ska bli Hässleholmsk totalseger. Verkar inte omöjligt då där är 44 poäng att köra om. BMW:n har gått som en klocka hela året och förhoppningsvis gör den samma sak på Padborg Park.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *