Bouffier gör WRC-debut i Hyundaien, Emil och Joel bromslösa i diket, Mats säljer sina kalsonger och finns det plats för två…

Hyundai menar verkligen allvar med sin WRC-satsning. Stärkta av Neuvilles pallplats i Polen vill man ännu högre upp, ju fortare desto bättre. Till WRC Rallye Deutschland låter man snabbe asfaltåkaren Bryan Bouffier sätta sig i tredje bilen, allt i hopp om mer ”pallar”. Detta blir Bouffiers första WRC-start under Nandans vingar, tidigare i år var det Ford som gällde när han som privatåkare blev tvåa i Rally Monte Carlo. Dock är fransmannen inte helt vilse i Hyundaien då han redan avverkat åtskilliga testmil plus att han även tog 120:ans allra första seger i AUTO - RALLYE D'ANTIBES 2014Rally Antibes (bilden) tidigare i vår.
Jag är glad över att bli en del av Hyundai Shell World Rally Team i Tyskland. Teamet har gjort stora framsteg och jag är stolt över att ha varit en del av dessa framsteg, menar Bouffier inför debuten.
Vi har jobbat hårt med tester inför Tyskland , men inget slår ”the thrill” av ett World Rally event!
Andra bilen, den med nummer 8 i bakrutan körs som redan avslöjats av spanjoren Dani Sordo. ”Sjuan” är Neuvilles medan Bouffier kör bilen med ”20” som startnummer. Nu tror jag inte att det är tid för koreansk seger redan i Tyskland, allt annat än Ogier/VW-vinst på hemmabana vore en jätteknall. Men längre fram i höst blir jag inte överraskad om Neuville lyckas knyta ihop säcken…

*
Ingen hellyckad debut för nya konstellationen Emil Bergkvist och Joel Ardell när den debuterade i tyska Rallye Niedersachsen. Men inte heller någon katastrof för Emil och Joel då man ledde Opel Adam-gänget inför sträcka åtta. Bromsarna tog där slut och ”Adam” hamnade i diket. Till Gefle Dagblad förklarade Emil.
– För övrigt är vi nöjda, farten finns där!
Tävlingen ingick inte i Opel Adam Cup.

*
Ett fullständigt unikt tillfälle att köpa ett äkta ”collectors item” finns nu på auktionsajten ”Tradera”. Det är SM-vinnaren Mats Andersson som säljer sina ”guldkalsonger” till förmån för ”Barnforskning”. Riktigt vad det är han önskar sponsra för att ”forska om barn” framgår dock inte. BloggMatsKalsongerna beskrivs så här på Tradera, ”Beskrivning
Mats ”ASFALTKUNGEN” Anderssons Guldkalsonger.
Björn Borg kalsonger i storlek L som Mats ”Asfaltkungen” Andersson bar under dagens alla 4 heat under Rallysprint-SM i Borås där han och dottern Frida tog hand om 2wd-guldet även i år.
Vid slutsumma över 2000kr signeras kalsongerna.
PENGARNA GÅR OAVKORT TILL BARNFORSKNING.”.
Utgår från att detta är ett samarbete med Anticimex, för vem ska annars ombesörja transporten av objektet till den lyckliga köparen…

*
I helgen var det dags för Sportvagns MeetingRing Knutstorp, alltså högtidsstunden för alla oss  som gillar racing med historiska bilar. Jag flaggade redan i våras för att ”nykomlingen” Knutstorp Rewival bara en dryg månad tidigare och för samma publik riskerade att kväva helgens tillställning. Som exempel kan jag nämna att det strömmade in information från Pickos stab inför ”rewiveln” medan det från helgens tävlingar kom noll info. Av de rapporter jag fått från Söderåsen har jag åtminstone också haft delvis rätt i mina farhågor, det var enligt dessa både mindre publik och färre bilar än vanligt på Sportvagnssmötet. Nu vill jag inte alls att varken det ena eller det andra försvinner. Istället tror jag på att till nästa år slå samman Pickos event med Sportvagns Meeting. Min åsikt är att det inte finns plats för två så lika och stora arrangemang i Skåne inom så här begränsad tid. Jämför gärna med kommande Midnattsolssrallyt och Rallyklassikernas nästan desperata försök att få till stånd en utmanare. Så här långt har inte utmaningen fallit så väl ut…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *