Loeb stannar hos Citroén, TTA är som ett missnöjesparti och vardagstrafik!
Då blev det inget med Sebastien Loeb och Volkswagen, fransmannen stannar hos Citroén ytterligare två säsonger. Överraskande knappast, banden mellan de båda känns tjockare än sirap och min uppfattning är nog att Loeben kommer att avsluta karriären i en ”vinkelbil”.
Tror dock att beskedet är positivt för förarna på ”öppna marknaden”. Att få en styrning hos Kris Nissen och VW känns trots allt lite lättare än att ersätta Loeb hos Citroén…
Kan detta bli en öppning för PG Andersson? Hoppas kan man, hålla tummarna tills de blir blålila likaså, men chansen är väl ungefär lika stor som att Juholt bjuder hem Reinfeldt på öl och Gammeldansk…
Kommentarerna fortsätter kring klyftan mellan STCC och SLR/TTA. Senast att ge sin åsikt är Tommy Kristoffersson, som redan valt sida, Team biogas.se kör i STCC även 2012. Kristoffersson säger till Nya Wermlandstidningen.
– STCC har ett jättebra paket som vi ser det, men det tycks ju inte passa alla. TTA är lite som ett politiskt missnöjesparti i mina ögon!
Tänkte även kommentera lite om vardagstrafiken. Numera är det ju väldigt vanligt med en GPS i bilen. De flesta placerar den någonstans på instrumentbrädan eller i kanten på vindrutan. En helt ny placering upptäckte jag i dag i en vit Volvo V70. Mitt på vindrutan, nästan exakt mitt i förarens siktfält satt GPS:en. Visst han/hon såg säkert skärmen med kartan jättebra min undran är bara, såg man någonting annat till exempel trafiken runt omkring?
Just nu är man i full gång med vägbygget på E22:an mellan Hörby och Linderöd. Måste säga att så här långt kan ansvariga vara stolta över åtgärderna för att få trafiken att flyta. Tappar kanske en-två minuter när jag passerar vägjobbarna och det är såklart inte mycket att tjafsa om.
Men för vissa bilister verkar det som de här minuterna är skillnaden mellan liv och död. I morse blev jag på 70-sträckan vid Hörby norra ifattkörd av först en svart BMW 5-serie, en vit ”miljö-Passat”, en jätte Audi Q7 och så en Volvokombi ”med häng” (alltså en servicebil). Jag höll nästan exakt hastigheten, okej kanske fem över, när gänget kom ikapp. För dom var ”fem över” bara löjligt här snackar vi runt 20-30 km för fort.
Självklart gick jag ut på vägrenen ( zick-zackade mellan konerna ) för att släppa förbi VIP-gänget och de försvann raskt i fjärran. Men vad ser jag då när jag rullar in i Sätaröds 60-zon? Jo mina gamla kompisar med Volvon sist, exakt som när de körde förbi mig, två mil tidigare. En polsk lastbil var en klart effektivare stoppkloss än Subarun. Hela vägen till Tollarp och körde vi sedan tillsammans, men där gick starten på nytt för de fyras eget race. Såg dom sedan aldrig mer…
Hellre omkörd och bortkommen
än
omkommen och bortkörd