Stoffe vann i ”stenhiet” och ligger fyra i SSRC, Ola Nilsson vann Race 1 i Scirocco R-Cup
Stoffe Nilsson kan man lita på. Läste mitt tips, agerade sedan därefter i Karlskronapokalen och vann före ”min trea” Åke Jacobsson. Nu blev han ju tvåa med automatik då Jocke Grahn inte kom till start. Samma sak med ”fyran” Björn Persson, verkar vara något troll i WRC-Focusarna…
Nu gick Anders Jonasson Växjö, efteranmäld in och tog hand om tredje platsen med Ingvar Andersson som fyra. Ett klart godkänt tips om jag får säga det själv?
I 2 WD var det lite sämre, där min Mattis ledde fram till sträcka fyra men där fick prova backen på Toyotan. Gullabos Morgan Eriksson smet förbi och sedan var det kört för Mattis. Skäms lite för att jag glömde Morgan i tipset, men jag ska vara helt ärlig. Trodde helt enkelt inte att 940-åkarens frejdiga körstil skulle fungera i det som Stoffe kallade ”blekingska stenhiet”.
Fick lite rätt att med Daniel Halldén som trea och att Pierre Fransson än en gång visade att inte gammal är äldst. Slutade fyra medan farsan Kjell fick ”dunderstryk” och körde in som sexa hela 2, 7 sekunder efter lill-syrken i Golfen!
I Sydsvenska Rallycupen delar nu Grupp E-åkarna Stefan Ottosson och Björn Johnsson ledningen före VOC:aren Victor Karlsson. Stoffe ligger fyra och han,menade själv att det är näst intill omöjligt att komma upp i ledningen. Grupp E-gänget får alltid fulla poäng medan Stoffe inte har riktigt samma chans. Men som han säger, det brukar ordna sig på slutet. Både 2010 och11 totalsegrade Stoffe sedan ledarna fått bryta i finalerna…
Har precis sett avslutningen på DTM-racet i Tyskland. Mattias Ekström slutade fyra medan Mortara vann tämligen ohotad.
Kollade även i resultaten i ”huvudklassen” för oss skåningar, Scirocco R-Cup. Cupledare Ola Nilsson från Hässleholm dominerade på tidskvalet och vann även klart Race 1. Rasmus Mårthen blev tia med Michael Åhlin Kottulinsky körde in som sjuttonde. Race två startar om några minuter.
Har fått ett trevlig och klargörande mejl från VOC-General Roger Fransson. Roger tycker han fått utstå lite mycket orättvis kritik i både Motorbloggen och VOC:arnas Gästbok. Gästboken får andra sköta, däremot är jag den första att beklaga om Roger tycker jag varit hård i bland annat fälgfrågan. Var och en får så klart köra på vilka fälgar som helst, själv nöjer jag mig med originalfälgar från ”skroten”. De passar min börs bäst…